چرا كرباسيان براي مديريت شركت ملي نفت مجوز گرفت؟

بنابر اذعان منابع خبري ، انتصاب مسعود كرباسيان به عنوان مديرعامل شركت ملي نفت از سوي زنگنه با اخذ مجوز هاي لازم صورت گرفته است .

به گزارش جيب نيوز، در حاليكه امروز برخي رسانه ها انتصاب مسعود كرباسيان به عنوان مدير عامل شركت ملي نفت را از برخي زوايا مورد نقد قرار دادند اما شواهد و قرائن نشان مي دهد انتخاب وزير پيشين اقتصاد براي پست حساس مديريت بر شركت ملي نفت ضمن أخذ مجوزهاي لازم از مقامات بالادستي با توجه به پيش زمينه عملكردي و سوابق وي در حوزه نفت و بازرگاني صورت پذيرفته است.

به نظر مي رسد ، از انجا كه برهه حساس فعلي كه با اعمال تحريم هاي يك جانبه امريكا و هدف گيري به حداقل رساندن صادرات نفت ايران گره خورده ، ديگر زماني براي ازمون و خطا در مديريت نهادهاي استراتژيك حوزه نفت نيست، در اين راستا بنابر تصميم مقامات مقرر شده تا تصدي شركت ملي نفت ايران به عنوان نهادي حساس و استراتژيك به فردي سپرده شود كه در حوزه نفت و انرژي و بخصوص بازرگاني كارنامه قابل قبولي داشته باشد.

كرباسيان معاونت بازرگاني در وزارت نفت ،معاون بازرگاني خارجي در وزارت بازرگاني،معاونت بازرگاني در وزارت صنايع را در كارنامه كاري خود دارد.
تجارب كرباسيان در وزارت نفت از يك سو و تجربه هاي بازرگاني خارجي وي مي تواند مكملي براي تصدي مدير عاملي شركت ملي نفت باشد.

گفتني است ، وزیر نفت در حکمی، مسعود کرباسیان را برای مدت ۲ سال به عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و معاون وزیر نفت منصوب کرد. متن حکم بیژن زنگنه خطاب به کرباسیان به شرح زیر است:

«با توجه به این‌که در اجرای ماده ۵۰ قانون اساسنامه شرکت ملی نفت ایران، اعضای هیئت مدیره این شرکت، جنابعالی را برای تصدی مدیریت عامل این شرکت پیشنهاد کرده‎اند، لذا با توجه به تعهد، تجارب و سوابق درخشان مدیریتی جنابعالی در سطوح عالی اجرایی و اقتصادی، بدینوسیله با استعانت از خداوند قادر متعال، به استناد اختیارات ناشی از ماده یادشده از اساسنامه شرکت و همچنین مجوز دریافتی، جنابعالی را برای مدت ۲ سال به عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و معاون وزیر نفت منصوب می‎کنم.

زنگنه پیش از این نیز در حکمی، کرباسیان را به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران منصوب کرده بود.

دکمه بازگشت به بالا