بارگیری نفت در بندر راس تنوره عربستان ازسرگرفته شد

پس از ۴ ماه توقف

به گزارش ایسنا، داده‌های کشتیرانی شرکت مالی LSEG نشان می‌دهد که دو نفتکش بسیار بزرگ از نوع VLCC، در حال بارگیری نفت خام در این پایانه دیده شده‌اند، در حالی که یک نفتکش دیگر در همان نزدیکی منتظر بوده است. هر کشتی VLCC قادر به بارگیری ۲ میلیون بشکه نفت است.

بر اساس گزارش رویترز، داده‌ها نشان می‌دهد که این شرکت بزرگ انرژی سعودی آخرین بار در هشتم مارس، محموله‌ای را از بندر راس تنوره به مقصد چین بارگیری کرد و پس از مسدود شدن تنگه هرمز در طول تجاوز آمریکایی صهیونی به ایران،  مجبور شد تمام صادرات خود را به بندر ینبع در دریای سرخ تغییر مسیر دهد.

یک هفته پس از امضای تفاهم‌نامه میان ایران و آمریکا، صادرات نفت خام از خلیج فارس به حداقل ۷۵ درصد از سطح قبل از جنگ رسید که نشان‌دهنده یک بازگشت شکننده اما قابل توجه پس از یکی از بزرگترین اختلالات کشتیرانی در دهه‌های اخیر است.

طبق محاسبات بلومبرگ، از حدود ۱۳ میلیون بشکه در روز نفت خامی که در سه روز منتهی به چهارشنبه از منطقه خارج شد، بخش عمده‌ای از آن مربوط به محموله‌های معوقه‌ای بود که تولیدکنندگان منطقه شروع به تخلیه آنها کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا